Druženje djelatnika partnerskih CDŠ škola u OŠ Banova Jaruga
11/11/2025
U petak, 7. studenoga 2025. godine, Osnovna škola Banova Jaruga bila je domaćin susreta partnerskih škola koje provode Eksperimentalni program „Osnovna škola kao cjelodnevna škola“. U goste su stigli djelatnici OŠ Mate Lovraka Veliki Grđevac i OŠ Davorina Trstenjaka Hrvatska Kostajnica, a dan je protekao u znaku suradnje, pozitivne energije i međusobnog povezivanja.
Tijekom susreta, učitelji su obišli školu, upoznali se s primjerima dobre prakse i razmijenili iskustva vezana uz provedbu programa. Kroz razgovore, radionice i neformalno druženje, dodatno su se osnažile veze među školama koje dijele zajednički cilj: stvaranje kvalitetnijeg, suvremenijeg i poticajnijeg obrazovnog okruženja za učenike.
Na početku susreta okupljenima se obratila ravnateljica Irena Rukavina, koja je u svom nadahnutom govoru istaknula važnost zajedništva i ljudskog kontakta u učiteljskom pozivu: „Iskreno mi je drago što smo se danas okupili, ne na sastanku, ne na Teamsu, ne u tablicama ni izvještajima, nego uživo, zajedno, u onome što zovemo pravim druženjem. Koliko god voljeli svoj posao, znamo da nam ponekad svima treba ovakav trenutak da stanemo, udahnemo i podsjetimo se zašto smo zapravo u školi. A odgovor je uvijek isti: zbog djece.“
Istaknula je kako cjelodnevna škola nije tek produženi boravak ili više sati nastave, već prilika da svaki učenik uči svojim tempom, razvija svoje interese i raste u podržavajućem okruženju. Jednako tako, ona pruža mogućnost učiteljima da uče jedni od drugih, dijele iskustva i stvaraju školu u kojoj se djeca osjećaju sigurno, uvaženo i motivirano. „Mi često kažemo da su djeca ogledalo škole, ali jednako tako, škola je ogledalo svojih učitelja. A kad vidim koliko su naše škole žive, otvorene i pune inicijativa, znam da to ogledalo pokazuje prekrasnu sliku,“ poručila je ravnateljica, zahvalivši kolegama na predanosti i entuzijazmu.
Susret je zaključen neformalnim druženjem uz pjesmu i ples, u vedrom ozračju koje je podsjetilo sve prisutne da su upravo trenuci međusobne podrške, razmjene i prijateljstva ono što daje snagu svakom učitelju i školi. „Jer kad se mi povezujemo, sustav raste. Kad se mi podržavamo, djeca napreduju,“ zaključila je ravnateljica, uz poruku koja je odjeknula među kolegama: „Kad misliš da ne možeš više, sjeti se da te negdje čeka 25 malih razloga zbog kojih vrijedi pokušati opet.“
Ovakvi susreti potvrđuju da kutinske škole aktivno prate suvremene obrazovne procese i prepoznaju važnost suradnje i razmjene znanja. Sudjelovanje OŠ Banova Jaruga u eksperimentalnom programu Cjelodnevne škole primjer je uključivanja lokalnih obrazovnih ustanova u nacionalne reforme koje donose konkretne koristi djeci i roditeljima, od kvalitetnijeg nastavnog procesa do ravnoteže između učenja i slobodnog vremena.
Grad Kutina kontinuirano podupire projekte koji jačaju obrazovnu infrastrukturu i profesionalni razvoj učitelja, jer ulaganje u školstvo znači ulaganje u budućnost zajednice. Takva okupljanja ne predstavljaju samo razmjenu stručnih iskustava, već i potvrdu da kutinske škole rastu kroz zajedništvo, dijalog i predanost učenicima, onima zbog kojih svaki učiteljski dan ima smisao.