GRAD KUTINA, Hrvatska © Grad Kutina
Menu

Online poslovanjem Grad Kutina i dalje stoji na usluzi sugrađanima


Dugi niz godina Kutina postupno uvodi nove tehnologije u svoje poslovanje i nastoji biti ispred drugih gradova. „Grad Kutina je među prvima u Republici Hrvatskoj imao jedinstvenu gradsku riznicu, u koju smo nedavno uvrstili  sve naše ustanove i osnovne škole tako da se s jednoj jedinog računa vodi financiranje svih proračunskih korisnika Grada Kutine. Pored toga, pokrenut je iProračun kako bi naši prihodi i rashodi bili dostupniji i jednostavniji sugrađanima te kako bi oni imali uvid u svako doba u poslovanje svojeg Grada“ rekao je Zlatko Babić, gradonačelnik Kutine.

 

Ne tako davno, 2018. godine  Grad Kutina prelazi na  „Cloud“ te je omogućen kompletni rad gradske uprave s bilo kojeg mjesta gdje je dostupna internetska veza. Kada je korona kriza primorala većinu poslodavaca na rad od kuće i socijalnu distancu, gradska uprava Grada Kutine prilagodila se novonastaloj situaciji i svoje poslovanje prebacila u digitalne sfere što im nije predstavljalo poteškoće. Do kraja godine Grad Kutina nastoji unaprijediti poslovanje u digitalnoj sferi te najavljuju nove  mogućnosti za svoje građane.

 

„Kritički gledano, prema EU smjernicama za razvoj elektroničkih usluga, trenutna situacija je da smo na 2. razini od 5, poneki dijelovi sustava poput eRačuna dosegli su 4. razinu te se sve odvija putem interneta. Projektom „Kutina otvoreni grad“ u suradnji s tvrtkom Libusoft Cicom i nacionalnim projektima poput Nacionalnog identifikacijskog i autetifikacijskog sustava (NIAS) očekujemo da ćemo sredinom 2020. godine dosegnuti 3. razinu a spajanjem na NIAS naše usluge biti će dostupne građanima kroz sustav e-građani.  Uključivanjem u nacionalne projekte poput spomenutog NIAS-a, eNovorođenčeta, ePečata planiramo kompletnu komunikaciju s građanima i poduzetnicima omogućiti na 4. razini Smjernica“ rekao je Tomislav Uroić, savjetnik za IS  Grada Kutine.

 

Što bi to konkretno trebalo značiti za građane? Uz digitalizacija obrazaca spajanjem Gradske uprave na   nacionalne sustave građani će moći svoje zahtjeve uputiti elektroničkim putem bez dostave suvišne dokumentacije koja je prethodno prikupljana, već će Grad po službenoj dužnosti prikupljati sve podatke od ostalih tijela javne vlasti, npr. podaci iz matica.

Prvo što će biti građanima omogućeno je uključivanje u e-novorođenče te od tada građani neće morati osobno podnositi Gradu zahtjev za isplatu pomoći za novorođenu djecu već će  to biti sastavni dio prijave novorođenčeta. Uz to, Grad se prijavio u projekt e-upisa u vrtić putem kojeg će građani moći upisati svoju djecu u vrtić bez potrebe skupljanja papira. 2020. godina je od početka u znaku novih tehnoloških pothvata u Gradu Kutinu te je kriza pokazala kako njihovo zalaganje olakšava komunikaciju sa sugrađanima.  Iz Grada ističu  kako sve poslove i u ovoj situaciji obavljaju nesmetano, putem e-maila ili telefonski te da i dalje stoje svojim sugrađanima na usluzi. „Krajnji cilj digitalizacije javne uprave je ušteda vremena, efikasnost i zadovoljstvo sugrađana. Posljednjih dana glavna tema u području javne uprave su ePropusnice te na tom primjeru zaista možemo naučiti puno, ali i prilagoditi naše poslovanje. Sjednice Gradskog vijeća Grada Kutine održavaju se online, rad Grada Kutine nije stao, pronalaze se i dalje novi načini komunikacija, kao i pomoći sugrađanima i gospodarstvu“ zaključio je gradonačelnik Zlatko Babić.



16.4.2020. - Društvo



Broj čitanja: 746 ... Autor: Žaklina ...