GRAD KUTINA, Hrvatska © Grad Kutina
Menu

Svjetski dan prava potrošača


Svjetski dan prava potrošača - 15. ožujka


I ove će godine Svjetski dan prava potrošača (WCDR) – 15. ožujka, Udruga za zaštitu potrošača Kutina obilježiti održavanjem svoje godišnje Skupštine, koja će se održati u prostorijama Udruge, Augusta Šenoe 2, u subotu 18. ožujka, s početkom u 11:00 sati.

Na današnji dan 1962. godine predsjednik SAD-a John F. Kennedy uputio je američkom Kongresu predstavku koja se službeno bavila pitanjem prava potrošača. On je bio prvi svjetski lider koji je to učinio, zbog čega potrošački pokret svake godine obilježava 15. ožujka, kao sredstvo za podizanje globalne svijesti o pravima potrošača. Prvi WCRD zabilježen je 15. ožujka 1983. godine i od tada je postao važan događaj za pokretanje građana na djelovanje. Svjetski dan prava potrošača prilika je za proslavu i promicanje temeljnih prava svih potrošača, sa zahtjevom da se ta prava poštuju i štite, te prilika kako bi prosvjedovali protiv  tržišnih zlouporaba i društvenih nepravda koje potkopavaju ta prava.
Tema Svjetskog dana prava potrošača 2017. je  „Izgradimo digitalni svijet kojem potrošači mogu vjerovati“. Tema obuhvaća četiri ključna područja digitalnih pitanja za potrošače. Akcije u ta četiri područja će donijeti ogromne prednosti za potrošače u Hrvatskoj i diljem svijeta. Odazivajući se pozivu Svjetske organizacije zaštite potrošača (Consumers International)  Razvojna organizacija zaštite potrošača (ROZP) s udrugama članicama angažirati će se u sljedećim područjima:
•    Pravo na pristup i izbor digitalnih usluga;
•    Mogućnost online reklamacije;
•    Pravo na cjelovitu i istinitu informaciju i
•    Sigurnost podataka na internetu.
Digitalna tehnologija je stvorila neviđene nove mogućnosti za potrošače da komuniciraju, imaju pristup informacijama i da mogu odabrati niz proizvoda i usluga. Ipak, na sve internacionaliziranijim tržištima potrošači se suočavaju s brojnim izazovima koji, bez djelovanja, mogu ugroziti sigurnost i povjerenje.
Iako potrošači nedvojbeno imaju koristi od tih tehnologija, postoje pitanja o tome kako uspostaviti pristup internetu za mnoge potrošače koji ga još nemaju, kako unaprijediti kvalitetu usluga, kojim online uslugama i proizvodima potrošači mogu vjerovati i što se događa s podacima koje dijele putem interneta.
Da bi se riješila neka od tih pitanja i promicanje pristupa, sudjelovanje i inovacije u digitalnim tehnologijama Consumers International radi na stvaranju #BetterDigitalWorld. Tijekom iduće godine i dalje, raditi će se na nizu projekata koji će pomoći izgraditi online svijet kojemu kupci mogu vjerovati.
 
U sklopu predsjedanja Njemačke skupinom G20, tijekom 2017. god., njemačko Savezno ministarstvo za zaštitu pravde i potrošača (BMJV), zajedno s Federacijom njemačkih potrošačkih organizacija (vzbv) i svjetskim savezom potrošača Consumers  International (CI) biti će domaćin summita potrošača, gdje će se istaknuti važnost zaštite potrošača i njezinog osnaživanja u digitalnoj ekonomiji.
I tvrtke i potrošači imaju jak interes za poticanjem učinkovite zaštite potrošača koja gradi povjerenje i podržava rast održivih digitalnih tržišta, okrenutih potrošačima. Na summitu će se raspravljati o nizu tema, uključujući poštene ugovorne odredbe, sigurnost plaćanja, jasne i dostupne informacije te sigurnost i zaštitu podataka.
Ovaj jedinstveni događaj okupit će utjecajne donositelje odluka, potrošačke vođe i digitalne tvrtke, kako bi razmijenili ideje o tome na koji način osmisliti pouzdana digitalna tržišta za budućnost. Na summitu će se također prezentirati rezultati novog međunarodnog istraživanja, koja je naručio vzbv, o najvažnijim područjima za zaštitu i osnaživanje potrošača u digitalnom svijetu, uključujući i rezultate anketiranja potrošača provedenog u šest zemalja G20.
Sljedeći podaci ocrtavaju brzinu rasta globalnog digitalnog tržišta, kao i opasnosti koje nam prijete:
•    40% svjetske populacije sada je online, u usporedbi s 1995. god., kada ih je bilo samo 1%!
•    u najnerazvijenijim zemljama svijeta manje od 10% populacije ima pristup internetu – potrebno je uspostaviti veću uravnoteženost!
•    do 2020. god. 52% svjetske populacije imati će pristup internetu;
•    telefonima je bilo potrebno 75 godina da dostignu 50 mil. korisnika, Facebooku 1 godina, a Instagramu samo 6 mjeseci!
•    u 2015. god. online maloprodajom zarađeno je 1,55 tisuća milijarda US$ - odgovarajuća zaštita potrošača vitalno je potrebna!
•    72% ljudi ne zna koje informacije o njima tvrtke prikupljaju putem interneta – zajedno je moguće osmisliti učinkovitu zaštitu osobnih podataka!
•    u 2015. god. je preko pola milijarde digitalnih osobnih datoteka izgubljeno ili ukradeno – pozivamo na uspostavu novog sustava #BETTERDIGITALWORLD!
Na kraju, zanimljivo je da u Njemačkoj brigu o zaštiti prava i interesa potrošača vodi Savezno ministarstvo za pravosuđe i potrošače (BMJV), dok je kod nas to 'povjereno' Ministarstvu gospodarstva (MINGO). Tako Odjel zaštite potrošača pri MINGO-u stalno lavira između zaštite prava potrošača (građanskog sektora) i interesa trgovaca/ gospodarstvenika (poslovnog sektora), pokušavajući postići nekakav balans, odnosno kompromis između ta dva međusobno suprotstavljena interesa. Stoga nije ni čudo da je razina zaštite potrošača u Hrvatskoj među najnižima u EU, da se sustav ZP urušava i nije učinkovit, a praksa ugrožavanja temeljnih prava potrošača nerijetko i ozakonjena (primjer: Ovršni zakon)!

Svim potrošačima  čestitamo Svjetski dan prava potrošača (WCRD)Pozivamo te pozivamo sve članove UDRUGE ZA ZAŠTITU POTROŠAČA KUTINA, da nam se pridruže na Skupštini Udruge u subotu, 18. Ožujka u 11 sati na našoj adresi
 Augusta Šenoe 2, jer:

„ZAJEDNO SMO JAČI!“

http://uzp-kutina.hr/nova/arhiva-clanaka-izbornik/clanci-iz-2017/izradimo-digitalni



15.3.2017. - Društvo



Broj čitanja: 754 ... Autor: Radio Moslavina ...